Kaip Rossella Vanon perėjo nuo fotoaparato nekentimo iki atsidavimo fotografijai

Straipsnio autorius: Fredrik Franzén, 2013-06-17

 Profoto-Rosella-Vanon-orange-6466_lessbright

Rossella Vanon niekada nemėgo būti fotografuojama ir nusprendė, kad geriau pati imsis fotoaparato. Šiuo metu ji yra populiariausia mados fotografė, pasižyminti mokėjimu sukurti spalvingas nuotraukas minkštoje šviesoje.

Maždaug prieš šešerius metus, gimusi Italijoje Rossella Vanon susidėjo daiktus ir persikėlė į Londoną. Į jos planus įėjo garso inžinerijos mokslų baigimas ir darbas su muzika. Bet viskas pasisuko kitaip.

„Tai atrodo juokingai, kaip aš įsimylėjau fotografiją“, – sako Rossella. „Aš visada bėgiodavau nuo tų žmonių, kurie paimdavo fotoaparatą į rankas per vakarėlius. Iš tikrųjų, labai nemėgdavau būti fotografuojama, tai buvo viena iš priežasčių, dėl kurių pasirinkau būti iš kitos kameros pusės. Dabar aš viską kontroliuoju. Jau nebėra jokių kvailų mano nuotraukų su beprotiškais veidais“, – juokiasi ji.

Ji, aišku, juokauja. Bet yra dalis tiesos tame, kad ji akivaizdžiai mėgaujasi laisvės ir kūrybiškumo kontrole, kuri eina kartu su fotografavimo užsiėmimu.

„Aš galiu paimti fotoaparatą kada panorėjusi, nueiti kur tik noriu, nufotografuoti ką noriu ir retušuoti taip, kaip jaučiu yra geriausia. Šiais principais vadovaujuosi dirbdama studijoje. Būdamas fotografu, jūs nusprendžiate su kokiu modeliu, stilistu ir vizažistu dirbti. Jūs esate tas žmogus, kuris viską įsivaizduoja ir vadovauja rezultatui.“

Kaip jūs apibūdintumėte tą rezultatą?

„Sunku žiūrėti į savo paties darbą ir apibūdinti jį, bet kai bendrauju su redaktoriais, meno direktoriais ir kitais žmonėmis, apibūdinančiais mano darbus, jie vis kartoja tuos pačius du žodžius: spalva ir šviesa. Pridėkite prie šito gamtą ir, manau, gausite pilną vaizdą apie tai, ką aš darau.“

Kaip padarote savo nuotraukas tokiomis spalvingomis? Kokia jūsų paslaptis?

„Žinote, daug apie tai galvojau, bet nemanau, kad suradau labai gerą atsakymą. Įtariu, kad tai priklauso nuo daugybės pasirinkimų, kuriuos darai siekiant rezultato – su kokiu stilistu dirbti, kokį foną pasirinkti, kokius drabužius išsirinkti, ir t.t. Visų šių pasirinkimų apjungimas tampa tavo asmeninio skonio manifestu. Ir man labai patinka spalvos, nors pati visada rengiuosi juodai arba rudai…“

O kaip reikalai su šviesa? Ar teikiate kam nors pirmenybę šiuo atžvilgiu?

„Man patinka minkšta šviesa. Taip pat man patinka palikti viską paprastai ir išspausti daugiausia iš to, ką turiu. Didesnė dalis mano nuotraukų padaryta su viena ar dviem D1 500 Air blykstėms. Taip pat bandau naudoti langus, baltas sienas ir atšvaitus. Manau, kad tam tikras kiekis apribojimų ir trūkumų gali išlaisvinti vaizduotę ir įkvėpti. Atspindintys paviršiai irgi gali padėti man pasiekti tos minkštos šviesos, kurios siekiu.“

 Profoto-Rosella-Vanon-orange-6217

Ar galite detaliai aprašyti kelių savo nuotraukų sukūrimą?

„Aišku. Pradėkime nuo dviejų nuotraukų su juodaplauke mergina priešais raudoną ir purpurinį fonus. Manau, tai geri pavyzdžiai, atspindintys šviesos svarbą. Abi nuotraukos buvo padarytos tą pačią dieną, su tuo pačiu modeliu, skiriasi tik panaudotas apšvietimas. Nuotraukai su raudonu fonu panaudojau kietesnę šviesą. Nuotraukai su purpuriniu fonu panaudojau žymiai minkštesnę.“

Kaip gi apšvietėte nuotruką su purpuriniu fonu?

„Panaudojau dvi šviesdėžes – Softbox RF 5‘ Octa ir Softbox Rfi 2×3‘. Didelis Octa buvo viršutiniame dešiniajame kampe maždaug 45° laipsnių kampu pasuktas į merginą. Tai buvo mano pagrindinis apšvietimo šaltinis. Mažesnė šviesdėžė buvo pastatyta priešingoje pusėje, žemutiniame kairiame kampe. Dažnai naudoju atšvaitus šešėlių užpildymui. Bet šiuo atveju panaudojau antrą šviesdėžę, kuri suteikė mano daugiau šviesos kontrolės galimybių. Studijoje yra didelis langas, kuris pagelbėjo sukuriant minkštą, truputį svaiginantį pojūtį nuotraukai. Jūs galite įžvelgti šviesdėžes, jeigu įdėmiau pažiūrėsite modeliui į akis. Ten yra po vieną kiekvienoje vyzdžio pusėje. Man tai patinka. Tai puikiai pagauta šviesa, žymiai gražesnė nei turėtume tik vieną kvadratą.“

 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2750

Paviršutiniškas ryškumo gylis

„Kartais gaunu užsakymų, kur klientui reikia tam tikro vaizdo ir pojūčio. Kitais atvejais sukuriu asmeninį projektą, kurį galiausiai išspausdina žurnale. Nuotraukos su merginomis ir gėlėmis priklauso pastarajai kategorijai. Man patinka kurti asmeninius projektus, nes jie geriausiai atspindi mano skonį. Taip pat aš manau, kad tai yra svarbu iš profesionalios pusės. Galite panaudoti kiek keistumo ir paeksperimentuoti su apšvietimu, išmokti dalykų, kurie paskatins jūsų kaip fotografo augimą.“

„Visos šios nuotraukos buvo padarytos tą pačią dieną, panaudojant šviesdėžę ir skėtį. Išimtimi tapo tamsesnė nuotrauka. Joje norėjau užfiksuoti labiau paviršutinišką ryškumo gylį. Tai paskatino mane pakeisti apšvietimą, nes atidarant diafragmą siekiant švelnesnės šviesos, nuotrauka būdavo per daug šviesi. Išsprendžiau šią problemą panaudojus modeliuojančią D1 šviesą. Dėl šių priežasčių, konkrečiai ši nuotrauka ne tokia aiški kaip kitos, padarytos naudojant blykstę. Bet man tai ir patinka…“

 Profoto-Rosella-Vanon-7-600x399

Pasinėrus į vandenį

„Mergina šioje nuotraukoje iš tiesų pasinėrusi į vandenį. Iš pirmo žvilgsnio to nepasakysi, bet žvelgiant iš arčiau galima pastebėti vandenį aplink jos kaklą ir galvą. Balta linija, einanti žemyn nuo ausies – tai vandens krašto linija, kurioje atsispindi šviesa.

Panaudojau skėčius šiai nuotraukai, nes mes fotografavome gana izoliuotoje aplinkoje, todėl man reikėjo plačios ir minkštos šviesos. Man norėjosi, kad minkšta šviesa būtų visur. Patalpoje kur fotografavome buvo baltos sienos, kurios taip pat pagelbėjo šviesos paskleidime. Taip pat turėjau atšvaitą, kurį panaudojau, kad gauti dar daugiau šviesos.

Skėtis buvo padėtas viršutiniame kairiame kampe. Matote akcentus ant modelio skruostikaulių? Tai skėtis. Langas buvo iš dešinės pusės ir sienos buvo gana arti, todėl jos atspindėjo gana daug šviesos. Padėjau atšvaitą arti grindų, kad atspindėtų šviesas nuo lango ir skėčio. Jeigu įsižiūrėsite į modelio akis, galėsite pamatyti skėtį ir atšvaitą.“

Daugiau šios fotosesijos nuotrakų ir kitų Rossella darbų galite stebėti užėjus į jos tinklapį http://www.rvanonphotography.com. Taip pat ji rengia dirbtuves, jeigu norite artimiau susipažinti su jos mąstysena: http://www.rvanonworkshops.com/

 Profoto-Rosella-Vanon-orange Profoto-Rosella-Vanon-orange-IMG_0939 Profoto-Rosella-Vanon-orange-1237 Profoto-Rosella-Vanon-orange-3055 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2343 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2568_2 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2509 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2462 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2354 Profoto-Rosella-Vanon-orange-2-600x400

Reklama

Parašykite komentarą

