Kenneth P. Volpe apie inžineriją, dramą ir fotografiją

©Kenneth Volpe

Kai pradedi tyrinėti ir supranti apie fizikos dėsnius, veikiančius fotografijoje, kyla klausimas: „Kodėl aš negirdėjau apie fizikus, kurie būtų prisiekę fotografai?“ Galutinis fotografijos rezultatas yra menas, tačiau iš praktinės perspektyvos tai – mokslas ir inžinerija. Ir štai pristatome Kenneth P. Volpe, kuris suderina šiuos du dalykus ir kuria įspūdingas fotografijas.

Volpe, kilęs iš Šiaurės Džersio, turi inžinerijos bakalaurą ir magistro laipsnį iš Stevens Technologijų instituto. Po trumpo pokalbio sužinome, kad jis supranta, kas vyksta kameros viduje, tačiau tai nereiškia, kad jis negali sukurti meno. Tiesą sakant jis skaito instrukcijas, kurios būna pridėtos prie įrangos. Ir skaito jas atidžiai.

©Kenneth Volpe

„Manau, kad įgimtas troškimas išmokti daugiau apie daiktus, kuriuos aš naudoju, bėgant metams man padėjo, nes tai man leido išnaudoti įrangą visapusiškai. Įsigilinti prieš naudojantis man tapo įprasta; išnaudoti visas pažangesnes funkcijas yra šaunu. Tai leidžia būti kurybiškiasniam ir peržengti ribas, neįveikiamas vadinamiesiems “average Joe“.“

Fotografija buvo Kenneth hobis nuo pat vaikystės. Pirmiausia jis fotografavo su Instamatic, vėliau perėjo prie 35 mm juostos. Galiausiai jis įstojo į Stevens Technologijų institutą studijuoti inžinerijos, po to dirbo trims skirtingoms inžinerijos firmoms. Dešimtojo dešimtmečio pradžioje jis nusprendė baigti savo korporacinę karjerą ir įsteigė savo verslą, gyvuojantį dar ir šiandien.

©Kenneth Volpe

Pradėjęs mokytis, Volpe ypač domėjosi architektūra. „Anksčiau daug piešdavau, taigi, proporcijos ir piešinio, scenos užpildymas – tai įgimta man,“ sako Kenneth. „Kai paimdavau į rankas kamerą ir dėliodavau kadrą, proporcija ir detalių išsidėstymas, kurį matydavau per vaizdo ieškiklį, būdavo lyg antroji mano prigimtis. Tai išties buvo lengva. Mane į priekį vedė tas įgimtas jausmas. Tuomet padariau keletą asmeninių drabų.“

Su laiku jo hobis tapo kai kuo daugiau – tai jam padėdavo ugdytis kaip inžinieriui. Jo fotografijų serija pavadinimu „Rope Tricks“ sujungia kūrybiškumą ir inžineriją. „Tose nuotraukose ypač akcentuojama šviesa ir tikslumas,“ sako jis. „Ypatingas dėmesys šviesai ir jos panaudojimui – visų mano fotografijų pagrindas.“

©Kenneth Volpe

Prieš šešerius metus Kenneth susidomėjimas fotografija įtraukė jį į aktyvų dalyvavimą internetiniuose forumuose. Ten skelbdavo savo nuotraukas ir  sulaukdavo palankių atsiliepimų. Jo draugai ir verslo partneriai ragino už fotografiją imti atlygį. Netrukus buvo įkurtas naujas verslas, skirtas paremti jo augantį hobį: Transposure.

Kūrybiškumui ir aistrai menui augant, Volpe pradėjo gilintis į knygas ir internete skelbiamą informaciją, padėjusią jam šviestis tose fotografijos srityse, kurios jį intrigavo. Vertinant tai kaip lūžio tašką savo tobulėjime, Kenneth paaiškina, „Supratau, kad turiu pradėti naudoti studijinę įrangą, o nepasikliauti vien kamera rankose. Pradžioje įsigijau pradedantiesiems skirtas studijines lempas, tačiau greitai supratau, kad jos neatitinka mano poreikių, turint omenyje kūrybinį rezultatą, kurį norėjau pasiekti. Tuomet (tai buvo maždaug tada, kai įsteigiau kompaniją) nusprendžiau, kad į tai man reikia pradėti žiūrėti rimtai. Pradėjau ieškoti, kas yra geriausia iš geriausių rinkoje. Mano nuomone, Profoto buvo visa galva aukščiau konkurentų. Po truputį sukaupiau gana nemažai Profoto įrangos. Ji manęs nė karto nenuvylė – prisiekiu. Nenoriu, kad tai skambėtų lyg iš reklamos agento lūpų, tačiau tai tiesa. Visuomet siekiu gauti geriausius man prieinamus įrankius ir išnaudoti visą jų potencialą. Kai pamačiau, ką jie gali palyginus su visais kitais, tai buvo nepaprasta.“

©Kenneth Volpe

Iš pradžių, Transposure daugiausia gaudavo “editorial“ darbus, iš kurių 90 procentų būdavo atliekami lokacijose. Be studijinės įrangos, Kenneth pradėjo kaupti įrangą, kuri tiktų darbui lokacijose. „Man reikėjo portatyvaus komplekto. Man reikėjo patikimumno. Tikroji mano aistra – nuotraukos, pasakojančios tam tikrą istoriją tam tikra tema. Tai labai skiriasi nuo kitų fotografijos rūšių. Pavyzdžiui, trys fotografijos tipai, susiję su  mano darbu – “editorial“, komercinė ir vestuvių fotografija. Tai įdomus paradoksas. Komercinė ir “editorial“ fotografija reikalauja daug planavimo, yra konkretus tikslas, konkretus galutinis rezultatas, tuo tarpu vestuvių fotografija daugiau remiasi reakcijomis. Tai – visiška dichotomija. Vienoje yra daug pasiruošimo, kad tam tikru laiku nufotografuotum tam tikrą nuotrauką. Galiausiai sudedi visas dėlionės dalis, nuspaudi mygtuką ir gauni nuotrauką, su kuria gali dirbti toliau. Vestuvių fotografijoje viskas – labai laikina. Gali bandyti planuoti, būna šioks toks pasiruošimas, tačiau čia negalioja tos pačios taisyklės kaip komercinėje ir “editorial“ fotografijoje.“

Paklausus, kas jam labiau patinka, ir vėl sužaidžia inžinerinės prielaidos. „Be abejo, komercinė ir “editorial“,“ atsako jis greitai. „Manau tai susiję su mano inžinerine patirtimi – visų pirma tyrinėjimai, informacijos rinkimas, tuomet – konkretus darbas ar projektas.“ Šiam fotografui kontroliuojama fotosesija patinka labiau, nei vestuvių chaosas.

©Kenneth Volpe

Kad viskas vyktų sklandžiau, Volpe  vis tik planuoja prieš vestuves, atsižvelgdamas į vyksmo vietą ir klientų lūkesčius. „Bandau išvengti tipinių problemų, iškylančių vestuvėse, todėl iš anksto apžiūriu lokaciją, išsiaiškinu, ko tikisi klientai. Tai padeda. Tiesą sakant, padeda visai nemažai, tačiau vis tiek to nepalyginsi su komercine fotografija.“

Nežiūrint ką būtent fotografuoja Volpe, yra bendrų vardiklių. „Pagrindų žinojimas, tai yra žinojimas apie šviesos prigimtį, žinojimas, kaip veikia įvairūs priedai; norint gauti rezultatą, kurio sieki – tai žaidimo taisyklės. Ar planuotum komercinę arba editorial fotosesiją, kurioje viską gali kontroliuoti, ar fotografuoji vestuves, turi nuspręsti, kokią šviesą naudosi: studijines lempas lokacijoje, natūralią šviesą ar dar ką. Svarbiausia suvokti, kaip krenta šviesa ir kokią dramą tai sukurs. Drama, nuotaika – labai svarbus elementas fotografijoje.“

©Kenneth Volpe

Kenneth verslas, tiek komercinė, tiek vestuvių fotografijos pusė, šiuo metu plečiasi, tačiau jis mato didesnę perspektyvą komercinėje fotografijoje. Jis taip pat planuoja keletą workshop‘ų šiais metais, tą anksčiau jau darė, tačiau pastaruoju metu sustabdė.

Volpe inžinierius, taigi, nenuostabu, kad jam patinka technika ir kalbėti apie visus jos aspektus. Jis nuodugniai ir entuziastingai kalba, apibūdindamas visą įvairovę skirtingų gamintojų įrangos, kurią naudoja. Jo kameros – Canon 1Ds Mark III ir  1Ds Mark II kaip atsarginė. Optika, taip pat Canon, apima nuo 17 mm Tilt-Shift iki 600 mm tele objektyvų. Šiuo metu jis domisi Canon EOS-1D X  ir medium formatui – Mamiya 645, kuriuos testuos ir nuspręs, kurį pirkti šiais metais.

©Kenneth Volpe

Jis naudoja trikojį Gitzo bei eksponometrą Sekonic L-358. „Anksčiau turėjau senesnį, didesnį eksponometrą, tačiau jis buvo iš ties griozdiškas ir aš niekuomet nenaudojau jo atskirų taškų matavimui. Jo atsikračiau ir įsigijau 358, kuris yra žymiai patogesnis. Dar įsigijau L-308, kurį patogu įsimesti į kišenę ir greitai panaudoti, kai prisireikia.“

Apšvietimo įrangą – Profoto. „Studijoje dažniausiai naudoju D4. Taip pat turiu D1, kurį naudoju tiek studijoje, tiek lokacijose, su BatPac ir gausybe įvairiausių priedų. Visiškai prisijaukinau Profoto Air. Šią sistemą naudoju tiek valdyti kamerą, tiek kaip studijinę programinę įrangą savo kompiuteryje.“

©Kenneth Volpe

Kenneth vestuvių nuotraukos atrodo lyg profesionalūs kadrai bet kurio top žurnalo viršeliui. Sunku įsivaizduoti, kad inžinieriaus smegenys greitai prisitaiko prie spontaniško vestuvių vyksmo, tačiau tai, atrodo, jam sekasi puikiai. Nepaisant visko, ekspozicijų sodrumas yra puikus, o kompozicijos prikausto dėmesį. Nuo automobilių nuotraukų, prekių fotografijos iki architektūrinių dokumentinių kadrų, Volpe pristato ypač dailias nuotraukas, kurių klientai nori. Jie negalvoja apie mokslą ir inžineriją, kuri įeina į kiekvieną kadrą. Jų autorius taip pat. Jis jau žino, kad visa tai veikia. Jis tiesiog ieško tinkamos dramos.

Kenneth P. Volpe Photography at Transposure

Transposure blog‘as

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s